Koidulas avati Euroopa kaasaegseim raudteepiirijaam

03.sept 2011

3. septembril avati pidulikult Koidula raudteepiirijaam Põlvamaal. Ligi 70 miljonit eurot maksma läinud Euroopa kaasaegsema piirijaama lindi lõikasid läbi president Toomas Hendrik Ilves, peaminister Andrus Ansip, Euroopa Liidu transpordivolinik Siim Kallas, majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, AS Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Simmermann ja Riigi Kinnisvara ASi juhatuse esimees Jaak Saarniit.

Värska ja Orava vallas asuva Koidula raudteepiirijaama arendusala hõlmas ligi 100 hektarit. Tööde käigus rajati raudteid kokku 25,4 kilomeetri ulatuses, uut maanteed lisandus ligikaudu 5 kilomeetrit ning rajati 4 uut ja rekonstrueeriti 3 silda.

10 rööpapaariga jaamakompleksi kolm suuremat hoonet on kolmekorruseline ja 3100 ruutmeetri suurune jaama- ja büroohoone, kahekorruseline ja 1400-ruutmeetrine tolli- ja veterinaarkontrolli hoone ning 1000-ruutmeetrine vedurite ja vagunite tehnohooldepunkt. 

Projekteerija: Railteam konsortsium
Suuremad ehitajad: AS Nordecon,  Leonhard Weiss RTE AS, AS Teede REV-2, AS Koger ja Partnerid, AS Eltron, AS Siemens, OÜ Corle, Nuctech Company Limited, Nuctech Warsaw Company Limited, AS Harju Ehitus

Koidula raudteepiirijaama rajamise kroonika

  • mai 2003 – valmib piirijaama esialgne projektdokumentatsioon;
  • 15. veebruar 2007 – Vabariigi Valitsus otsustab piirijaama valmis ehitada ilma ELi abirahata;
  • 19. oktoober 2007 – Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Eesti Raudtee (ER) ja Riigi Kinnisvara AS (RKAS) lepivad kokku, et umbes 1 miljardi krooni suurusest maksumusest 30% panustab riik, 10% ER ja 60% RKAS;
  • jaanuar–veebruar 2008 – sundvõõrandatud maade üleandmine RKASile;
  • veebruar–juuli 2008 – metsa raadamine ja ehitusplatsi ettevalmistamine;
  • august 2008 – ehitustööde algus Koidulas;
  • 6. oktoober 2008 – raudtee ehituse algus, vana raudtee demonteerimine;
  • 31. juuli 2009 – Valga–Petseri suuna sildade-truupide, jaama ala  ning hoonete ala mullatööde valmimine;
  • 25. august 2009 – algasid uue raudtee ehitamise tööd Valga–Petseri peateel ja Koidula jaamas;
  • november 2009 – algas Koidula piirijaama hoonete ehitus;
  • 11. detsember 2009 — valmis raudteepiirijaama ja kogu piirkonna uus elektrivarustus;
  • mai 2010 – algab rongide elektroonilise juhtimissüsteemi (tsentralisatsiooni) ehitus;
  • 25. oktoober 2010 – algasid rongide röntgenikompleksi ehitustööd;
  • 20-26. mai 2011 – esimesed kaubarongid Koidulas, Kagu-Eesti raudteekolmnurga ühendamine (piirijaama ühendamine Tartu suunaga);
  • juuli 2011 — Koidula raudteepiirijaama ehituse valmimise tähtaeg;
  • juuli-august – Koidula raudteepiirijaama hoonesse kolivad ametkonnad;
  • 1. august 2011 – alustab Koidula jaam tööd piirijaamana;
  • 3. september 2011 - Koidula raudteepiirijaama ametlik avamine.

Esimene rong saabus mööda uut Tartu-Petseri raudtee peateed piirijaama tänavu 26. mail.